Wir verwenden auf dieser Webseite Cookies. Diese verarbeiten auch personenbezogene Daten.
Zum Einsatz kommen auf unserer Seite:
- Technisch notwendige Cookies
- Statistik-Cookies
- Cookies von Drittanbietern
Indem Sie auf „Cookie-Einstellungen“ klicken, erhalten Sie genauere Informationen zu unseren Cookies und können diese nach Ihren eigenen Bedürfnissen anpassen.
Durch einen Klick auf das Auswahlfeld „Alle akzeptieren“ stimmen Sie der Verwendung aller Cookies zu, die unter „Cookie-Einstellungen“ beschrieben werden.
Sie können Ihre Einwilligung zur Nutzung von Cookies zu jeder Zeit ändern oder widerrufen.
Die technische Speicherung oder der Zugang ist unbedingt erforderlich für den rechtmäßigen Zweck, die Nutzung eines bestimmten Dienstes zu ermöglichen, der vom Teilnehmer oder Nutzer ausdrücklich gewünscht wird, oder für den alleinigen Zweck, die Übertragung einer Nachricht über ein elektronisches Kommunikationsnetz durchzuführen.
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist für den rechtmäßigen Zweck der Speicherung von Präferenzen erforderlich, die nicht vom Abonnenten oder Benutzer angefordert wurden.
Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu statistischen Zwecken erfolgt.
Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu anonymen statistischen Zwecken verwendet wird. Ohne eine Vorladung, die freiwillige Zustimmung deines Internetdienstanbieters oder zusätzliche Aufzeichnungen von Dritten können die zu diesem Zweck gespeicherten oder abgerufenen Informationen allein in der Regel nicht dazu verwendet werden, dich zu identifizieren.
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist erforderlich, um Nutzerprofile zu erstellen, um Werbung zu versenden oder um den Nutzer auf einer Website oder über mehrere Websites hinweg zu ähnlichen Marketingzwecken zu verfolgen.
Pizzicato –
RIGHT IN THE MIDDLE OF THE HAYDN QUARTETS –> zum Original-Artikel
The Haydn recordings by the Auryn Quartet have been extensively commented on in Pizzicato, and our conclusion was that these recordings consistently bring joy to the listener. Joy, primarily, because no discussions are raised here. This Haydn is good and beautiful, played with mastery, and presented so perfectly and balanced that one can only marvel. Nothing becomes academic, far from it: the Auryn interpretations are deeply musical, vibrant, fulfilling, and breathe pure Haydn air. I will repeat it once again: I know of no other quartet that approaches Haydn with such fairness and loyalty, with such devotion, and yet with such openness, allowing itself to be inspired only by his music. The fact that the Tacet Real Surround productions are now gradually being released on Blu-ray can only increase this joy exponentially. The first Blu-ray, 148 minutes long, featuring the six quartets from Opus 50, places the listener right in the middle of the quartet and offers a completely new musical experience (Tacet B 185).
Remy Franck
Sächsische Zeitung Dresden –
Right in the middle there instead of just
How can music be brought even closer to listeners? TACET is the German record company that most persistently experiments with all kinds of sound discs. In addition to stereo media CD and LP, the audiophile label offers SACD, DVD-Audio, and Blu-ray Audio with multichannel surround recordings. The Blu-ray is used on the home theater system and allows a choice between two-channel and six-channel versions. It has space for about two and a half hours of music. The screen shows only the tracklist, so it can remain dark. However, the music fills the room in an unprecedented way. Following Mozart with the wind serenade known as "Gran Partita" and Ravel including Bolero, Pavane, and Tzigane, TACET now presents the multi-award-winning cycle of Haydn's string quartets. The latest release includes the six masterpieces of Opus 76, including the so-called Emperor Quartet: The listener sits between the instruments, with the violins in front, viola and cello behind. Unless, of course, the listener turns around. Here, the customer is literally an emperor.
Jens Sommerschuh