0156-4 SACD
Guillaume Bouzignac
Motets · Motetten
Sächsisches Vocalensemble, Matthias Jung
TACET Real Surround Sound & Stereo
EAN/barcode: 4009850015642
"… Un frisson de délice et de plaisir…" (Sächsische Zeitung) "(…) La musique elle-même est, en un mot, merveilleuse. Les mélodies évitent le style d′église de l′époque, et incorporent de façon assez évidente des influences de styles folkloriques : elles sont très harmonieuses et hautement spectaculaires. L′utilisation du choeur, des grandes réponses antiphoniques aux ensembles d′équilibres différents, en passant par de superbes combinaisons de solistes, est poignante et d′une grande efficacité…" (Audiophile Audition)
Tracks
Nr. No. N° |
Werk - Satz Composition - movement Oeuvre - mouvement |
Komponist Composer Compositeur |
Künstler Artist Interprète |
Dauer Duration Durée |
|
1 | Dum silentium | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 4:02 | |
2 | Alleluya, Deus dixit | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:38 | |
3 | Ego gaudebo in Domino | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 1:50 | |
4 | Vulnerasti cor meum | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 4:10 | |
5 | Tota pulchra est | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 3:22 | |
6 | Fuge, dilecte me | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 1:16 | |
7 | Ave Maria | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:09 | |
8 | Tu quis es | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 1:40 | |
9 | Stella refulget | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:24 | |
10 | Ex ore infantium | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 3:16 | |
11 | In pace in idipsum | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:46 | |
12 | Beati mortui | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:39 | |
13 | Hodie cum gaudio | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 3:43 | |
14 | Ecce festivitas amoris | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:10 | |
15 | Unus ex vobis | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:39 | |
16 | Quaeram quem diligit | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:30 | |
17 | Ecce homo | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 1:21 | |
18 | Clamant clavi | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 1:42 | |
19 | Ha! Plange | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 2:49 | |
20 | O! Flamma divini amoris | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 3:20 | |
21 | Te Deum | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 6:44 | |
22 | Jubilate Deo | Guillaume Bouzignac (1587 - 1643) | Sächsisches Vocalensemble | 1:54 |
durée totale: 61:14
Lire les critiques de cette production
Audio Activity (01/12/2013):
I begin with a WOW! What a choir!
Guillaume Bouzignac lived in the first half of the XVII century in France and was Chapel Master in many French Cathedrals. en savoir +...
Jean-Marc's Multi-Channel Recordings Reviews (01/01/2009):
So I start with this choir recording, all the music is a capella (which means voices only, no instrumental accompaniment). en savoir +...
Fanfare (01/01/2008):
L′Homme Nouveau (01/12/2007):
Klassik heute (09/11/2007):
Höchstnote 10 für künstlerische Qualität, Klangqualität und Gesamteindruck
Über den Schütz-Zeitgenossen Guillaume Bouzignac (1587–ca. 1643) wissen wir nicht besonders viel. en savoir +... SA-CD.net (06/10/2007):
When I first read about Tacet′s "Real Surround" technique, with separate parts of the chorus dedicated to individual loudspeakers, even I (a very liberal thinker with regard to deploying surround channels) was dubious.
However, the results in this case are simply gorgeous.
The "Real Surround" arrangement of vocal forces changes track by track, and given the substantial reverbertion (and perhaps the mixing) one always hears an ensemble sound.
The music of Bouzignac and the performance on this SACD is a revelation.
Wayne Erfling. en savoir +... SA-CD.net (03/10/2007):
As I suspect with most listeners, the name Guillaume Bouzignac is new to me. These are some of his motets (there are at least 5 more not included here but the notes are not clear on this point) and there are Chansons and Masses that also deserve a recording or two if the measure of this music is anything to go by. en savoir +...
SA-CD.net (21/09/2007):
Absent des dictionnaires et autres encyclopédies, Guillaume Bouzignac (vers 1587-et après 1643) demeure aujourd′hui encore mystérieux. en savoir +...
SA-CD.net (21/09/2007):
Absent from dictionaries and encyclopedias alike, Guillaume Bouzignac (ca. 1587 – after 1643) still today remains mysterious. en savoir +...
Musik an sich - Online-Musik (01/09/2007):
Mit Engelzungen (--> Original-Artikel)
(…) Das Sächsische Vokalensemble unter der Leitung von Matthias Jung musiziert 22 Motetten, darunter zahlreiche Neuheiten. en savoir +... Platte 11 (01/09/2007):
Audiophile Audition (01/09/2007):
Unknown until now, and well worth the wait
This sumptuously recorded SACD features the music of French composer Guillaume Bouzignac (c. 1587- post 1643), born amidst the southern provinces, and fated to avoid the more fame-producing cities like Paris and others that promoted the French court. en savoir +... Sächsische Zeitung (30/06/2007):
Ein Sternenaufgang
Das Vocalensemble singt meisterliche Motetten von Bouzignac auf CD und beim Konzert in Dresden"Matthias Jung und sein Sächsisches Vocalensemble setzen mit dieser Surround-CD nicht nur wegen des überragenden Klanges einen Meilenstein. en savoir +...
Sächsische Zeitung Dresden (25/06/2007):